Ofte stilte spørsmål

Vi er her for å hjelpe deg! Enkelte ganger kan svaret være rett rundt hjørnet. Derfor har vi samlet en oversikt over de tingene kundene våre oftest lurer på.
Bestilling og betaling:

Hvorfor har jeg ikke fått ordrebekreftelse?
Når ordre er registrert hos oss, kan det ta opptil en time før du mottar ordrebekreftelsen på e-post etter du har fått «Takk for din ordre» på skjermen. Kanskje den har havnet i spam/søppelpost hos deg? Dersom du ikke har fått ordrebekreftelsen i løpet av noen timer, ta kontakt med oss på kontakt@lekeproffen.no, så hjelper vi deg.

Selger dere gavekort?

Vi selger ikke gavekort per i dag.

Hvor finner jeg kjøpsbetingelser?

Det finner du nederst på nettsiden, under ''Kundeservice''.

Har dere PrisMatch?
Nei, ikke for øyeblikket.

Kan jeg endre min ordre?
Det kan ikke foretas endringer på en ordre, fjerne eller legge til en vare i ettertid, da hver ordre plukkes og sendes fra vårt lager fortløpende og så fort som mulig.

Hvordan bestiller jeg med levering til en annen person?

Om du ønsker levering til en annen person, legger du dette inn i kassen. Du trenger ikke å opplyse ditt navn eller adresse men kun mottakerens navn og adresse i kassen, og deretter velge utleveringssted hvor mottakeren skal hente pakken.

Kan jeg bestille som bedrift?
Ja, du kan bestille som bedrift dersom du kan betale med kort eller Vipps. Vi kan ikke tilby bedrifts-/EHF-faktura.

Levering:

Hvor lang er leveringstiden? 
Vår leveringstid er 1-3 dager fra mottatt ordre til pakken blir sendt fra oss. Vi tar forbehold om noe lenger behandlingstid i forbindelse med helligdager (eksempelvis i påsken) og i perioder med ekstra stor pågang, for eksempel jul, samt mandager, da vi også plukker og sender helgens bestillinger.

Hva koster frakten? 
Det er gratis frakt* med Postnord på ordre over 600kr - uansett hvor stor og tung ordren din er. For ordre under 600kr tilkommer det fra 69kr** i frakt. 
Tilbyr dere ekspresslevering? 
Vi tilbyr ikke ekspresslevering men leverer innen 1-3 virkedager avhengig av hvor i landet du bor. Vi bruker Postnord og Posten/Bring som transportør. 

Hvor finner jeg sporingsnummer?
Sporingnummeret skal du ha mottatt på sms eller e-post. Kanskje det har havnet i spam/søppelpost hos deg? Om du ikke har mottatt noe så ta kontakt med oss på e-post og oppgi ditt ordrenummer.

Leverer dere til Svalbard eller Jan Mayen?
Ja, mva trekkes automatisk fra når du velger frakt til Svalbard og Jan Mayen. Frakt på 350 kr tilkommer alle ordre.

Er det mulig å hente varer på lageret deres på Fauske?
Det er ikke mulig å hente varer på vårt lager. Det er fordi vi ikke har noe hentested på lageret.

* Gjelder ikke ordre til Svalbard og Jan Mayen.

** Fraktpris fra 29 kr Fauske/Bodø

Retur og bytte:

Hvordan returnerer jeg en vare? 
Dersom du ønsker å heve kjøpet på èn eller flere varer har du 14 dagers angrerett fra du mottar pakken. Pakk inn varene, og send dem i samme stand som du mottok dem til Nettsalg AS, Sjøgata 68, 8200 Fauske. Varene må være uskadet, ubrukt og med eventuelle forseglinger intakt. Vi ber om at returetikett ikke festes på varens original emballasje. Det er viktig at du legger ved enten pakkseddel eller angrerettskjema i pakken. Vi har ikke fri retur så du må selv betale returporto. Vi anbefaler at du sender pakken med sporing. Pakker som er sendt oss i oppkrav, "mottaker betaler frakt" eller levering til pakkeautomat vil ikke bli hentet ut av oss. Vi ber deg benytte Postnord eller Posten/Bring til forsendelse, og ta vare på returkvittering.

Når kan jeg forvente tilbakebetaling?
Når du sender returen, kan det ta inntil 14 arbeidsdager før vi har mottatt og behandlet returen. Du får en e-post fra oss som bekreftelse når vi har behandlet din retur, og vi tilbakebetaler deg til betalingsmåten du benyttet opprinnelig. Du får pengene tilbake innen 10 arbeidsdager etter at returen er behandlet.

Kan jeg bytte en vare? 
Vi tilbyr ikke bytte men håndterer denne som retur. Ved bytte gjør du selv en ny bestilling i nettbutikken. Den nye bestillingen blir en ny ordre som håndteres uavhengig av returforsendelsen.
Hvor finner jeg angrerettskjema? 
Du kan laste det ned her: Angrerettskjema
Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken? 
Ved retur med uavhentet pakke eller nektet mottatt, blir det belastet et ekspedisjonsgebyr på 299,- per kolli for uavhentede pakker. OBS! Ved flere kolli eller tunge forsendelser forbeholder vi oss retten til å fakturere deg for de faktiske kostnadene vi blir belastet fra postnord.

Reklamasjon

Hvordan reklamerer jeg en vare? 

Etter forbruksloven har du som forbruker 2 års reklamasjonsrett. Dersom du oppdager feil eller mangler ved produktet eller forsendelsen er skadet under transport så ta kontakt med oss så fort som mulig på e-post kontakt@lekeproffen.no med ordrenummer, utfyllende beskrivelse av feilen, og en kort film eller bilder som får frem feilen. Vi minner om at reklamasjonsretten ikke dekker normal slitasje, elde, uhell ved bruk eller bruksfeil.

Kontakt oss:

Kontakt vår kundeservice på kontakt@lekeproffen.no. Husk å oppgi ditt ordrenummer når du kontakter oss.